tisdag 6 januari 2009

Tonfisk pizzor

***
Nu ska jag göra tonfiskpizzor (mackor)
Det åt jag mycket när jag växte upp!
SVINGOTT!!


Ingredienser:

Tonfisk
Lök
Ketchup
Svartpeppar
Oregano
Ost
Bröd
Smör
(Tomat)


Hacka lite lök och blanda ihop det med tonfisken och ketchup och svartpeppar.
Bre på smör på brödet, lägg sedan på tonfiskröran. (jag brukar använda rostbröd)
Lägg sedan på ett lager med ost över, och därefter kryddar du på med lite oregano på osten. Man kan även lägga en tomatskiva under osten ;)

Sen in i ugnen på 225 grader, tills osten är lite lätt brun ;)

(Jag brukar låta den vara på inställningen "Grillning" på ugnen i slutet, för att få det lite krispigare)


SMAKLIG MÅLTID ;)


6 kommentarer:

  1. hahaha.. Får man fråga varför du lägger den smörade sidan nedåt, det har jag aldrig gjort..de va nått nytt...kraaaam

    SvaraRadera
  2. Till MAMMA:

    Haha ojsan?!
    Kunde du inte skrivit det här lite tidigare.. nu är dom ju i ugnen :s hehe

    Men jo det har du väl gjort? För att det inte ska bränna fast i plåten?!?!
    Eller har jag heeelt fel nu? HAHA
    Kraaaam

    SvaraRadera
  3. svar: Nej, det gjorde inget alls! :)
    var ju bara en komplimang att verka vara äldre än vad jag är :D hehe

    Nå, nu är jag väl nog frisk...
    Men det har suttit i en månad, eller mer!
    Fy tusan.
    Hoppas du blir frisk också, krya på dig :)
    Kraaam!

    SvaraRadera
  4. sv: ja, det är ju för jävligt.
    Hoppas man hålls frisk nu framöver då iaf!

    Oj, gud vad gott det låter :D
    Smaklig måltid ;) hihi

    SvaraRadera
  5. Ja, du är ute och cyklar...hahaha så gjode ni i toasten,det är lite skillnad...hahaha..du är rolig, blev dom brända nu då...:)

    SvaraRadera
  6. Till MAMMA:

    Haha ja det blev dom lite på undersidan hahaha.. OOps.. jaja Tack för tipset iaf då..hehe.. för jag gjorde inte åt all röra.. gör nog flera ikväll elelr imån.. och då ska jag smöra på rätt sida :)

    SvaraRadera

ANONYMA kommentarer besvaras ej.