fredag 23 januari 2009

Låtskrivande på natten

***
Haha lite roligt.. jag har snackat nu i ett par timmar
tror jag, med Andreas (BABY ALICE).
Vi snackade som vanligt om allt och ingenting..
Strax innan vi skulle lägga på för att han började bli så trött,
så började jag nynna på en melodi och en text
som bara kom från ingenstans...
Då kände jag hur bra det lät..
Så jag bara;

-Andreas, låter inte det här bra?
..eller det kanske är en annan låt jag sjunger på (melodin alltså)..?
den känns liksom som att man har hört den förut?!..

Andreas - Nej det är nog ingen låt
som melodin går så i..

Jag - Om den melodin inte redan finns,
så måste det här vara en hit melodi!

Andreas - Vad sjöng du för text?

...Jag sjöng det igen för honom...

Och tillslut har vi suttit i kanske
1 timma längre i telefonen,
bara för att vi skrev klart en hel refräng text
och spelade in en slaskdemo för att se vad
våran producent Tim tycker.. =)
*
Hehe sjukt kul när det bara ploppar fram sådär :P
*
Men nu mååste jag sova känner jag..
GODNATT
bloglovin

9 kommentarer:

  1. Heej!

    Ja det är jätteroligt..

    SvaraRadera
  2. sjukt snygg blogg tjejen, du är jätte duktig! Själv har jag ungefär 1500 läsare om dagen..

    OM NÅGON ÄR BRA PÅ LAYOUTER PÅ BLOGGEN, KONTAKTA MIG GENOM MIN BLOGG!

    www.IchO.webblogg.se
    www.IchO.webblogg.se
    www.IchO.webblogg.se

    SvaraRadera
  3. Hehehe aaa verkligen :D känns som att jag har för många liksom:P men sen vågar jag aldrig slänga ett par skor jag får sån ångerst:/

    aa men det funkar lika bra, jag vann min så det var en tjej som heter emma som fixade min (A) är ingen höjdare på designen här jag heller hehe..

    Ikväll blir det lite fest här hos mig, pojkvännen kommer också sen imoron fest igen så mkt denna helgen.. sj da?
    KRAM

    SvaraRadera
  4. HAHA har du sett detta?

    http://www.expressen.se/noje/1.1441495/kanal-5-i-krismote-om-rosing

    SvaraRadera
  5. Hahha ja visst är det ! Så du kommer därifrån :P Akej! Va kul ? Eller ? va?

    Du gick och la dig lite senare n mig. Ok ganska mkt senare! :P

    SvaraRadera
  6. Jag vet faktiskt inte hur kläderna sitter. Provade faktiskt inga, de kläder som var superbilliga hade kass kvalitet och de andra var det typ samma pris på som i Sverige så jag shoppade typ inget. Bara pärlor och Rom, det var billigt och hade bra kvalitet :)Cigarrer också, men det var inget jag tittade åt direkt :P

    Helt sjukt ändå, midjorna var så minimala att man lätt hade nåt runt midjan med händerna och bröst som vattenmeloner. Jag menar, hoppas för tjejernas skull att kläderna inte sys efter de idealen, för ingen har de proportionerna på kroppen.

    SvaraRadera
  7. Låter bra det där =) fortsätt så =)

    Jag får också lite idéer sådär ibland, men grejen är ju att jag inte har något bra musikprogram.. du vet inte något musikprogram där man inte behöver använda musen?

    kram

    SvaraRadera
  8. Jo det har du nog sagt. Men minnet är inte alltid på topp :P ^^'

    Får hoppas att det inte var förgäves att vara uppe så sent då : P ^^

    KRaM

    SvaraRadera

ANONYMA kommentarer besvaras ej.