onsdag 15 april 2009

Jag spydde på sjukhuset idag!

Ja det är sant!


Jag följde med en vän till sjukhuset imorse. Hon skulle kolla sitt hjärta. Det skulle dom göra genom att föra ner en slang i hennes hals..
Hon tyckte det var jätte obehagligt! Bara tanken på det, då hon lätt får kvälvningar!
Men innan dem gjorde detta, så gjorde de andra tester på henne. Jag var alltså med henne inne i rummet (som stöd).


Vilket stöd jag var då.. :s Jag började helt plötsligt må lite illa.. Ganska snabbt mådde jag ännu sämre, och sämre och sämre.. Precis innan doktorn kom in för att göra den stora undersökningen på hennes hjärta så började jag bli svimfärdig och mådde jätte illa och fick kramp i magen m.m.. Så jag va tvungen att gå ut och ta frisk luft.


Jag hann inte komma längre än till hissarna ute i korridoren där massa folk gick fram och tillbaka och ut och in i hissarna. Jag klarade inte ens av att gå in i hissen.. Satte mig på golvet utanför hissarna. MITT I KORRIDOREN. Jag mådde bara sämre och sämre!
Till slut mådde jag så illa och hade så ont att jag LÅG NER på golvet och kved och lipa! Jag kunde inte göra någonting...!
Massa folk och kvinnliga läkare gick förbi utan att reagera..


Till slut reagerade en manlig doktor på att jag inte mådde särskillt bra, och kom fram och frågade hur det var med mig...?
Jag kunde knappt prata. Kallsvettades som tusan! Till slut fick jag fram: "Jag mår illa" eller något sådant. Då frågade han om jag var där för en undersökning eller något?
Det tog kanske 10 sekunder innan jag kunde svara... "Nej jag är med en vän som är på undersökning. Hon kollar sitt hjärta" sa jag.


Sedan SPYDDE JAG MITT PÅ GOLVET!!!?


Doktorn sprang och hämtade en spypåse och papper och var snabbt tillbaka!
DÅ kommer även en kvinnlig läkare. Det första hon säger är: "OJ, dig måste vi få ut härifrån, det kan ju vara spysjukan!!"
"Nej nej, jag är inte sjuk" sa jag. Och den manliga doktorn som hjälpt mig sa till henne att det är lugnt.


Då spydde jag igen!


Det var det pinsammaste jag vart med om på länge!!


Sedan ringde han på städ så att de skulle komma och städa upp och ledde mig bort från spyan och hämtade en stol jag kunde sitta på och gav mig ett glas vatten. Så frågade han igen hur jag känner mig.. "Lite lugnare" sa jag..
"För du är fortfarande helt vit i ansiktet" säger han..


Han var verkligen jättesnäll! Han förstod att det var för att jag suttit brevid och sett när de gjorde undersökningar på min vän. Och sa: "Det är ingen fara tjejen, det här händer många, även oss själva ibland".
Ja han var verkligen snäll..


Jaja en sjuk upplevelse iaf..!! Jag fattar fortfarande inte hur jag helt plötsligt kunde bli så dålig???


Follow Sandra Gee ~ Blog

7 kommentarer:

  1. Det va det jäkligaste jag hört....är du så känslig :).....Bra stöd du va..hahaha

    SvaraRadera
  2. Till MAMMA:

    Hahaha Ja det va lite lustigt.. Men kul nu i efterhand :P

    Njae jag har aldrig vart så känslig innan.. Men hade bara sovit några timmar och var dödstrött.. Det kanske hjälpte till också..
    Hahaha jag är bästa stödet!

    SvaraRadera
  3. Exakt samma sak hände mej idag.. Fruktansvärd yrsel.. sen kom illamående... kändes som jag skulle svimma.. la mej i sängen o vilade.. fick springa till toan o spy.. Tur att jag var hemma. Stackarn. Du som fick spy offentligt... *kram*

    SvaraRadera
  4. Samma har hänt mig!! Men jag spydde inte, var bara jättenära att svimma när min vän skulle få en 5 cm lång spruta i ryggen :S Usch usch..
    Fin blogg förresten :)

    SvaraRadera
  5. Hehe, pinsamt. Men du får ju på rätt ställe i alla fall! :)

    SvaraRadera
  6. Sötnos!!!! Tycker ju jätte synd om dig nu när ja läser detta här hemma! Massa Loooove till dig!! Kramar

    SvaraRadera
  7. Åååh, stackare! Vad pinsamt! Hehe, men tur att det i alla fall var någon som reagerade.. =)

    Nog för att man har varit på sjukhus både för det ena och det andra genom åren, men spy, det har jag aldrig gjort...

    SvaraRadera

ANONYMA kommentarer besvaras ej.