tisdag 18 januari 2011

Hjärta för WIK!

Idag är jag glad! Jag vet inte varför men jag känner mig bara pigg och glad..
Troligtvis för att jag har solat som jag sa, för första gången på hela vintern! Underbart va det hehe!
Och att jag efter det tränade innebandy. Det var en munter och skön träning idag! Så det va gött!

Vi hade en ny målvakt som var och provtränade idag! Skitkul, då vi inte har någon målvakt alls för tillfället och serien börjar igen nu på fredag. Hoppas att hon vill spela med oss! Hon verkade trivas iaf och hon verkade riktigt lättsam och trevlig! Duktig var hon också.. Dock så bor hon i Växjö, det är 10 mil härifrån.. Så där finns ju ett problem.. Om hon kommer vilja pendla alla dessa mil flera gånger i veckan..

Som jag sa så sätter serien igång nu igen efter juluppehållet. Första matchen är en bortamatch nu på fredag kväll.
Tråkigt nog kan jag ju inte vara med på den matchen iom att jag har en spelning i Örebro.

Så min comeback match i SIK får bli nästa helg på söndagen den 30 Januari. Roligt att det är en hemmamatch också :) Så hoppas att det kommer en del publik så att det blir extra roligt att spela och att vara tillbaka i SIK :)


(P.S Innebandybilderna är från när jag spelade i Backadalen/Göteborg)



FOTBOLL:
Imorgon är det dags för min andra fotbollsträning med WIK :) Ser fram emot den!
Jag har även fixat med mig en av WIKs bästa dam fotbolls målvakter!! Sjukt kul! Det har tydligen varit lite målvaktstorrt förra säsongen i WIK. Den här målvakten (jag kallar henne för "C") har dock inte spelat fotboll på 12 år.. Men efter att jag pratat med henne när jag stötte på henne i affären förra veckan, och sa att jag själv skulle börja spela igen så lyste hon faktiskt upp en hel del! :) C och jag spelade ju ihop förr :)
Så C och hennes syster kommer på sin första träning imorgon! Ska bli kul!

Efter lite träning så tror jag att vi har en riktigt grymt bra målvakt igen! Hon är som en målvakt ska vara.. Orädd, offrar sig, vig (hon va vig haha, men kommer garanterat att bli det igen efter lite träning), snackar mycket, spänstig och glömde jag att säga ORÄDD!! ;)
Sjukt kul att hon är sugen igen! :)

Får hoppas nu när C och jag är tillbaka i WIK att även andra sen vår tid finner lusten och suget av att komma tillbaka och lira lite! Det skulle vara sjukt kul!

Jag vet även några till från min/vår tid som är sugna på att börja, men av olika anledningar inte kan börja träna just nu.. Men att de kanske kommer lite längre fram mot våren eller något ;) KUL!


Jag har och har alltid haft ett riktigt stort och varmt hjärta för WIK och roliga och underbara minnen från serievinster m.m... :D
Dock har det gått lite knöligt för WIK de senaste åren, av vad jag har hört... Det har inte riktigt funkat och det har varit lite folk. När jag va här hemma och hälsade på i somras (2010) så var jag och tränade lite med WIK och då var dom bara mellan 4-6 personer på träningarna... Så de som spelat i WIK de senaste åren kan jag förstå att de är besvikna och att hjärtat för klubben har svalnat en hel del... :/



MEN NU ÄR JAG TILLBAKA! Och jag vill att WIK-hjärtat ska bli starkare igen, för alla, precis som det var för oss förr..! och att vi ska ha publik som förr..! Och jag känner redan nu, att det kommer det att bli! Vi är redan nu en ganska stor trupp på 30 pers.. och jag har pratat med fler tjejer och jag garanterar att fler kommer tillkomma i truppen! Det som är bra är att vi iår kommer att ha både ett A-lag och ett B-lag! :)

Jag har även startat en Facebook Grupp som ni är välkomna att joina! ;)
"WIK Dam"

Nog om det.... Ser fram emot träningen imorgon iaf :)

SERIE SEGER!!!!!!!!!

(Fotbollsbilderna är gamla WIK bilder från när vi vann serien 1999)

Follow Sandra Gee ~ Blog

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ANONYMA kommentarer besvaras ej.