torsdag 2 juli 2009

BABY ALICE i Vaggeryd 27/6 -09


Oj oj oj..!! Här har man fullt upp! Underbart väder m.m. Var ju i FinlandKalajoen Juhannus Fetivalen förra helgen.. Direkt från finland åkte jag till Vaggeryd i Småland =) Där stannade jag hela veckan och umgick med mamma, vänner och solat och badat en hel del! Spelat massa beachvolleyboll m.m :) Hade en underbar vecka!!






På fredagen satte jag mig på tåget till Karlstad. Där va det Baby Alice gig på "Arena". Lite sömn den natten, då vi gick upp kl 07.00 igen.. Frukosten på hotellet öppnade kl 0800. Men 08.00 gick våran buss från karlstad till Vaggeryd... och ingen kiosk eller något på vägen dit var öppen.. Så någon frukost blev det inte.. Hungriga som satan kommer vi fram till Vaggeryd kl 13.00 på lördagen. Snabbt iväg till Mamma min för att få i oss lite mat som hon fixat åt oss.. sedan snabbt in i duschen, fixa sig lite.. för att stå på scenen på "Hjulafton" i Vaggeryd (min uppväxtort) kl 14.30.. Stress stress.. och trötta och slitna!! Och sjuuuukt nervös var jag.

Har ju gigat massor, både på små och stora gig,
på nattklubb och festivaler, dagsgig och nattgig..
Men det här lilla giget på vaggeryds torg var jag
sjukt nervös inför.. Mycket för att jag är därifrån och för att det vart en dröm för mig sedan jag va liten flicka och satt där på "Vaggeryds-dagen" och tittade på andra som uppträdde och tänkte "Där vill jag stå och uppträda någon gång när jag blir stor" hehe :)











Giget blev vi förfrågade om 2 dagar innan, och bokat och klart blev det dagen innan. Saken var att en annan artist skulle uppträda, men hoppade av i sista stund. Så någon reklam för att Baby Alice skulle uppträda där fanns inte.. Så det var inte så många som visste om det. Men det gjorde inget, det va bara kul att få uppleva min lilla dröm jag haft sedan jag var liten. Det hade fortfarande vart lika kul även ifall det bara vart 3 personer och titta, haha! Men publik var det ändå :) Kul! Det var inför en sittande publik med blandade åldrar. Allt från barn till pensionärer.. Tycker lite synd om pensionärerna som säkert fick huvuvärk av vår musik :s hihi.. Men de satt kvar iaf :)


De flesta gigen vi gör är ju på kvällstid/nattid inför onyktra människor.. Dessa människor var ju spiknyktra, då kl var 14.30 mitt på dagen.. Ändå tyckte jag att de hängde på rätt bra :) Jag själv skulle kanske inte heller vågat vara den första som ställer mig upp eller börja klappa händer så där så att alla lägger märke till det. (Nu vågar jag iom att jag jobbar med att showa, men förr vågade jag inte sådant..) Så jag förstår publiken som va lite blyg.. Men åter igen... Sjukt kul var det iaf! =) Älskar vaggeryd!

Follow Sandra Gee ~ Blog


Vill ni läsa vad det står i artikeln så klicka på bilden...


Här är en film på första låten "Pina Colada Boy".. Haha det märks att jag var nervös.. Jag hade tänkt säga massa saker under introt.. men fick inte fram ett enda ord, HAHA!? Och allmänt så var ju giget ganska lugnt från oss på scen..


Videon går inte att ladda upp för tillfället...
Kanske kommer vid ett annat tillfälle då..


BABYALICE.SE

BABY ALICE BLOGG

3 kommentarer:

  1. hoppas du fick låtarna igår =)

    SvaraRadera
  2. Haha ja, stackars pensionärer! Men de tyckte säkertt det var bra! =)

    Nä, jag är ju inte heller den som börjar klappa och dona sådär, men...

    SvaraRadera

ANONYMA kommentarer besvaras ej.