tisdag 16 april 2013

Fotbolls debut 2013


Idag ska jag ÄNTLIGEN börja träna fotboll igen! :)
Har verkligen saknat fotbollen! Synd bara att jag skadade foten precis innan.. så förra veckan kunde jag inte träna.. men den här veckan ska jag börja lite försiktigt iaf.
Jag blev ju akut inringd att vara med och spela match i lördags då jättemånga va sjuka. Så där klev jag in på fotbollsplanen i 65 min..otränad, och haltandes haha... Jag hade tejpat foten stenhårt...! Det underlättade inget mot smärtan...hjälpte bara mot att inte kunna stuka den igen. Helvete vad ont det gjorde i vissa lägen... när jag sprang och skulle vända åt ena hållet så gjorde det jätteont, så det gick knappt.. Men när jag sprang och och vände åt andra hållet så gick det galant. Jag kunde heller inte gå in i någon närkamp med vänsterfoten, vilket heller inte va så bra kanske.. jag va ju heller inte så snabb pga ömheten och haltandet HAHA!

Jag hade undvikit vänsterfoten så mycket jag kunde (jag är ju annars en spelare som gärna använder både vänster och höger lika mycket).. Men när jag väl skulle dribbla lite så skulle jag bara rätta till bollen med vänsterfoten...OH HELVETE VAD ONT DET GJORDE!!!!! Efter det hade jag mer ont, och gjorde ännu mindre nytta på plan haha..så då blev det dags att gå av för min del.

Det va kul att spela mot ett Div 1 lag iaf, och att få spela som innermittfältare :)

JAG VET det var väldigt oklokt av mig att spela när foten inte hade blivit hundra % bra än.. Men 100 % bra kommer den aldrig bli...men 90 % iaf =)

Idag ska jag iaf börja träna fotboll..men jag kommer att ta det väldigt försiktigt..! För foten måste fan bli bra!
Så iom att jag vet redan nu att det kommer bli en mesig träning för min del, så passar jag på att köra ett gym-pass med Sassa innan fotbollsträningen! :)

GÖTT MOS! Nu kör vi! ;)

Och på fredag har WIK Herr seriepremiär på hemmaplan kl. 19:00!
BE THERE OR....... ;)


Follow Sandra Gee ~ Blog

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ANONYMA kommentarer besvaras ej.